28 March 2010 | 2 comments

(Youtube) Flu Mask Fail!



Haha! Kalau aku jumpa awal video ni mesti best! Hahaha! Unik cara dia berfikir! Lepas tu buat muka tak bersalah! Hahahaha!





27 March 2010 | 1 comments

Aardvark: Berhenti dan Diberhenti


Sudut lawak dari Aardvark hari ini.

Soalan
vark:
A humorous Aardvark user shares a good joke to tell at a job interview:
Jawapan
Mike F.:
A guy walks into the human resources department of a large company and hands the executive his application. The executive begins to scan the sheet, and notices that the applicant has been fired from every job he has ever held.

"I must say," says the executive, "your work history is terrible. You've been fired from every job."

"Yes," says the man.

"Well," continues the executive, "there's not much positive in that."

"Hey!" says the guy as he pokes the application. "At least I'm not a quitter."

Haha, betul! Diberhentikan dengan meletakkan jawatan adalah dua perkara berbeza. Hidup ini memang dilingkari masalah tetapi jangan jadi pengalah!

Info Mengenai Aardvark



26 March 2010 | 5 comments

(Video) Tool Photoshop Paling Menarik!


Oh2, sumpah aku teruja tengok video ni! Bila mau keluar ni! Argh! Memang berita paling menarek buat para photoshopper walaupun aku sendiri dah kurang bermain dengan photoshop karena terlalu sibuk menguruskan ikan-ikan. Hehe.

Sekarang ni, kalau untuk buang benda-benda yang tak patut, aku pakai clone tool je. Jarang guna healing tool. Tapi kalau dah ada benda ni, mesti lagi cambest! Hanya perlu pilih je benda alah yang nak dibuang, langsung jadi je.

Inilah diantara contoh yang korang boleh buat dengan tool ini,


22 March 2010 | 14 comments

Iklan Kreatif Kempen Anti Rokok


Kali ini, entri untuk diri sendiri dan orang-orang yang terlibat dengan tajuk diatas, "Perokok". Aku tak mau cakap banyak-banyak sebab hari tu dah panjang lebar bebel, yang penting, aku boleh je kawal rokok tu kecuali masa betul-betul stress.

Ini antara iklan-iklan yang wajib perokok tonton:-


18 March 2010 | 19 comments

(UPDATE) My Name Is Khan 2010 | Download


Apa kes cerita hindustan kat sini? Hahaha! Lantak! Aku nak bubuh jugak! Diharap semua yang rasa cerita ni sama macam cerita hindi lain, buang saja tanggapan itu macam korang buang tanggapan untuk filem "Slumdog Millionaire".


16 March 2010 | 12 comments

Oh Tidak! Ibubapaku Ahli Facebook


Tajuk diatas sungguh tipu. Sila percaya. Sungguh mudah bagi ibubapa untuk mengambil tahu hal-hal kamu dengan kewujudan facebook. Dari segala aspek dia mengambil tahu, dengan siapa kita berkawan, apa aktiviti kita, dimana kita semalam, apa yang kita tengah lakukan dan sebagainya.

Tergelak aku tengok gambar-gambar kat dalam http://myparentsjoinedfacebook.com.


10 March 2010 | 4 comments

Puisi: Hina Jijik Jelik

Labels:

Pandanglah aku dengan hina,
dengarlah segala keburukkan aku,
hidulah bau-bau najis pada aku,
Kajilah kejelikkan diri aku

Aku peduli apa.

Cerminkan diri kamu,
cerminkan masa lalu kamu.
Cerminkan segala daki-daki yang telah terkambus dahulu.

Ya, cerminkan.
Cerminkan.

Jika terasa sempurna,


04 March 2010 | 3 comments

Pengimport Ikan Boikot Tiga Hari | Kotak Ikan Berinsulasi



Sebenarnya, aku pun tak tahu pasai apa boleh jadi besar macam ni. Ingatkan kapal saja-saja tak jalan, dan bagi aku, Alhamdulillah kerna tugasku jadi ringan la sikit. Harga ikan ditempat kalian melambung? Aku sendiri tak tahu sebab aku sekarang memancing ja (hobi baru! Haha). Bising sini sana tentang kotak ikan berinsulasi, nak tahu?