30 October 2011 | 1 comments

(VIDEO) Maafkan Aku Kekasih


Assalamualaikum.

Manusia takkan pernah lari dari kesilapan dan begitu jua aku. Maafkan aku. Maafkan aku. dan Maafkan aku.

Lirik dan Kod "Maafkan Aku Kekasih"



23 October 2011 | 1 comments

(VIDEO) Oh Tuhan - Cumi1569


Assalamualaikum.

Cumi1569, atau nama asalnya Suhaimi Hashim di antara salah seorang pemuzik yang selalu cover lagu-lagu terkenal kat Youtube. Memang aku agak terkedu bila dengar kelunakkan suaranya, memang layan dan lagu Oh Tuhan ini lagu yang beliau karang sendiri.

Lirik & Kod Gitar Oh Tuhan.



21 October 2011 | 1 comments

(NOVEL) Rayyan Fantasi - Ramlee Awang Murshid


"Dia bukan manusia. Dia juga bukan jin ataupun syaitan namun dia juga makhluk ciptaan Ilahi"

Watak Utama:
Rayyan a.k.a Aiddin
Mij-Gillion / Ibrahim / Abang Him

Watak Sampingan:

Feena
Mika
Supinah

Dibantu Oleh:
Na'in
Ramos

Genre:
Aksi, Seram, Kekeluargaan, Keagamaan & Fantasi

Terima kaseh buat Cik Arni Hasliza karena mendapatkannya untuk aku! 1 hari suntuk mengadap Rayyan Fantasi. Setengah buku buatku tertarik dan masuk ke alam 'novel', dan setelah terungkai misteri susun galur Mij-Gillion, setengah tapak keluar dari alam itu. 

Secara peribadi, aku memang tak berminat dengan sains fiksyen. Aku lebih suka kepada benda-benda yang seolah-olah telah / sedang berlaku macam novel karya abang RAM sebelum ini, dimana mengaitkan semua watak-watak utama dengan sejarah dan peristiwa-peristiwa yang nyata. 

(dah lama sangat dalam draft ni. phew. saja post)


Seni Pertukangan Novel 19 November 2011 | RAMFC

Assalamualaikum.

Ini ada sedikit notis buat para penulis, bakal penulis, teringin menulis, pernah menulis dan semua pencinta novel dari warga Ramlee Awang Murshid Fan Club (RAMFC).

Peluang mennuntut ilmu dari penulis thriller no.1 Malaysia! Dapatkan tip-tip penulisan serta tip untuk menjadi penulis bestseller di Malaysia dari penulis sendiri
Yuran penyertaan RM300.
25 Peserta Terawal RM250.
Mahukah anda menulis mahakarya seperti Epik Laksamana Sunan?
Daftar hari ini jua!
Tarikh : 19/11/11
Lokasi: UKM, Bangi.
Akan datang di Kota Kinabalu & Jitra. Maklumat lanjut sertai grup SPNRAM hari ini.
~elle syeila~
Daftarkan diri anda sebagai peserta di http://www.fb.com/groups/spnram/

nota: untuk dapatkan info-info terkini mengenai Tuan Ramlee Awang Murshid, sila ke http://www.fb.com/RAMFC

nota: sekarang ini mata aku sudah rabun warna, oleh hal sedemikian, itu yang poster jadi hitam, kelabu, biru sahaja. hehe


20 October 2011 | 1 comments

Selamat Hari Hartal 2011!

Assalamualaikum.
Pada hari ini, 64 tahun dahulu, rakyat negara ini telah bersatu merentas kaum, agama, kelas, kepercayaan, fahaman & ideologi untuk satu matlamat - menjalankan Hartal seluruh Malaya sebagai tanda protes terhadap Perlembagaan Federation 1946 ciptaan penjajah kolonial British yang tidak demokratik, dan bagi menyatakan sokongan terhadap Perlembagaan Rakyat 1947 ke arah kemerdekaan tanahair. Dari Alor Setar ke Johor Bharu, dari Ipoh ke Kuantan, jalan2 lapang, kedai2 ditutup, kilang2 tergendala, kota2 dan pekan2 seluruh tanahair telah terhenti. Tetapi sehingga hari ini sejarah Hartal masih tidak diketahui oleh majoriti rakyat Malaysia. Tonton filem 10 Tahun Sebelum Merdeka untuk mengetahui sejarah Hari Hartal, hari perjuangan demokrasi rakyat - Frinjan




Sepuluh Tahun Sebelum Merdeka from fahmi reza on Vimeo.






nota 1: lawati http://www.facebook.com/sepuluhtahun untuk maklumat lanjut.

nota 2: selamat hari lahir kepada para pesambut hari lahir 20 oktober (Huda Kura), tak lupa juga, 18 oktober (Natrah) dan 17 (Sepang).


18 October 2011 | 1 comments

(VIDEO) Sham Kamikaze (Inilah Kisahku)

Assalamualaikum. Cuma sekadar berkongsi melembutkan hati masing-masing.

Semoga Dia terus menyinari hati, jiwa, minda aku.



[ Part 1 ]




(VIDEO) Cara Mengenal Pasti Penipu

Assalamualaikum.

"Everybody Lies", salah satu ayat yang selalu terbit dari mulut Dr. House M.D.

Aku menipu, kamu menipu, dia menipu, rakyat tertipu, sana-sini semua penipu belaka. Mak ayah tipu anak-anak kata, "Jangan keluar malam, nanti ada hantu". Abang tipu kakak, kakak pula tipu adik. Menteri tipu rakyat, "Jangan risau, ekonomi kita stabil".

"I'm Fine", kata-kata yang paling menipu.

Ini ada satu video oleh Pamela Meyer, cara untuk mengenalpasti penipu.



17 October 2011 | 0 comments

(VIDEO) Ust Azhar Idrus - Jom Taubat

Assamualaikum.

Dah lama tak berkongsi, selalu tonton dan simpan. Ini hari mahu berkongsi dengan kalian.


# mengenai taubat (menyesal, berazam, berhenti; dengan Allah) 
dan dengan manusia (minta maaf, minta halal, & ganti barang)


# kena mencari pemiutang untuk langsaikan hutang 
ataupun mendermakan (setelah berusaha).



# cara untuk menggantikan sesuatu; penerangan hadis 
"kalau tidak, wajib masuk neraka, haram masuk syurga".


# mengenai enam biliung (6 billion)

# mengenai cara minta maaf, qada

# mengenai qada', seksa Allah

Sama-sama kita saling mengingatkan.

[nota: aku, muhamad hadi ahmad, meminta ampun dari korang semua dan minta halal atas apa yang telah berlaku antara kita. andai ada yang tersilap / terhutang dan ter-ter yang lain, sila emailkan apa yang terbuku dihati ke muhamadhadi[at]gmail[dot]com]

[nota: video oleh http://www.youtube.com/user/shahzaro]


Q: Syabu / Ice / Batu


Assalamualaikum.
Meronda-ronda kat myMetro tadi, terjumpa pulak video ni. *phew*
  1. Ada apa dengan Syabu / Ice / Batu ?
  2. Apa kenikmatannya?
  3. Apa khasiat dan kelebihannya?

pelajar kolej dan syabu.


polis pun nak syabu.


nota: mungkin akan dikupas suatu hari nanti. mungkin.