19 March 2012 | 0 comments

Seribu Kata: Akar.

Salam.

"Satu gambar boleh menceritakan seribu cerita"

Ini antara kata-kata yang selalu aku teringat. Aku bukanlah photographer yang hebat pun untuk menangkap gambar perkahwinan, dan aku bukannya hebat untuk menangkap gambar permandangan yang memerlukan segala filter, framing dan lain-lain kerana aku lebih minat kepada jalanan dan gambar pegun (still image).

Akar yang mencengkam bumi

Ia cuma gambar akar, selalunya aku akan terus masukkan segala cetusan kata-kata yang terlintas dalam minda akan tetapi kali ini aku biarkan mereka yang menilainya.

Junaidah Kassim kata hati : hidup ini ibarat akar yg berbelit, kdg2 suka kdgkala duka... disebalik serat2 halus yg ada diakar, perlukan juga satu akar tunjang yg kuat utk menahan segala dugaan....:)

Don Duodenum ibarat tangan yang terbelenggu dengan masalah yang mengakar cengkam....

Roslan Molur biar ikatan persahabatan tu akrab macam akar tu...

Fir Fidot satu ikatan yang kukuh... walaupun byk terima tomahan still bersama... ibarat air dicincang takkn putus... kecuali bil air yg xbyr.. mmg kena potong la derr... ~ walaupun apa ujian mndatang harap sahabat hadapi dengan tenang~

Wirajiwa Faintallah madu tiga itu bahagia...

Megat AlFana hati nyata - pokok dan tumbuhan-tumbuhan yang tumbuh mekar tatkala cukup sifat untuk ia berdiri yakni ada air, udara, angin dan tanah.

hati batin - sifat yang nyata hanyalah ilusi. sebenar-benarnya ia datang dari SATU. pandang banyak pada SATU, pandang SATU pada yang banyak. SATU itu adalah ESA yakni ALLAH.


Miklo Velkaroka em...biar sampai mana pon terbelit...suatu hari nanti akan terungkai jua....hanya masa yg menentukan segalanya......

Mohd Ismail Badri Kesulitan melingkari dan menjalar dlm memastikan kehidupan ini terus menerus membesar.. :)

Adilah Anuar akar yg berselirat sama seperti kehidupan yg penuh dgn liku2 .. pelbagai dugaan, pelbagai rintangan, pelbagai cabaran memdatang.. ianya terletak diatas diri sendiri untuk mengharunginya sendiri atau bersama org lain :) setiap masalah yang datang menyapa.. selesaikan dengan mnggunakan akal yg diberi.. bukan mengikut hati.. setiap manusia mempunyai kekurangan masing2.. :)

Itu tafsiran menurut kata hati mereka, bagaimana pula dengan kalian?