08 October 2008 | 0 comments

Al-Kisah

Labels:
Assalamualaikum, harap-harap korang enjoy la tyme raya aritu k..?

Aku nak share sikit pasal kenangan silam ni..boleh dak? (korang xmau dengar pun aku nak story gak~hehe)

 

Gambar kat atas tu, merupakan orang yang paling rapat + lama kenal dengan aku, Encik Mohd Zuhaime bin Zahari, dilahirkan pada 1 Januari 1986. Kitaorg memang lame gile kenal, sejak aku pindah kat Kampung Permatang Tengah (Matang Tengah), Balik Pulau, Penang, kalau tak salah aku, dalam 1990 takpun awal sikit, kira sebelum adik pompuan aku lahir kot.

Umur aku tyme tu baru 4 tahun, dia la member yang aku kenal mula-mula, then, baru la kenal dengan bebudak Matang Tengah yang lain, Syedi (Tapaware), Syukri, Duan (Badak), Asyraf (Tocheng), Wanun (aku penah ngorat adik dia tyme kecik-kecik dulu, orang kata cinta sekolah rendah..hehe), & lain-lain la..

Dan, masuk ja sekolah rendah, 1 apa tah class aku kat Sekolah Kebangsaan Genting, dulu, tak ingat dah..hehe, dari darjah 1, sampai ke darjah 6, memang satu kelas ja, dan macam biasa, aku ni macam magnet, sifat berlawanan tu pasti ada bila seseorang tu rapat dengan aku - anugerah gak ni.. (p/s: dengan gadis aku yang sekarang ni pun cenggitu gak..hehe)

Cam emy ni, jenis friendly, active sport gak, hardworking, dan lain-lain (most of them sifat yang +ve la..) tapi aku ni, memang teruk la sikit, (paham-paham la kalau dah melepak rumah bujang. jadi port la..semua bendak yang jahat ada, tapi jahat pompuan TAKDAK! yang lain aku memang tak kesah).


Ni la orang yang snap gambo kitaorg, Siti Hajar a.k.a Ajad. Kitaorg kenal dia rasanya, 2003 takpun 2004. Deiziyana^Die (camni ka ajad?) nick dia dalam IRC, aku cam besa la, bersepah gak, tEnUk, deTenuks, putra`tEnUk, aDi-tEnUk, err, apa ya lagi..lupa dah..

then, ada jumpa2, after that, trus rapat, gi tengok movie sama-sama, lepak gurney malam-malam sampai 1-2 pagi (ni kira angkut anak dara orang ka..?), dah macam adik beradik dah kami bertiga ni. Jenis Ajad ni pulak memang senang, dia dok area town, kasi roger dia, "Hampa tunggu sat, satgi aku sampai", kira jadi jPa kalau dia ada belah town.

Gambar yang no 2 tu, kira macam farewell party la jugak, time New Year 2003@2004 rasanya, time tu emy punya bestday (cake dia la depan tu), dan sebelum aku membawa diri ke Besut, Terengganu.


Apa Dia Bagi? 
(yang dalam gambaq tu)
Salam Kenangan
ADDY, DETENUKZ

Semoga mentari sentiasa menyinari hidupmu
dalam mengejar cita-cita...

Anggaplah pemberian ini sebagai kenangan
dan tanda ingatan dariku...

FROM: AJAD, DEIZIYANA^^DIE


Aku karang ni saja ja, sebab si Ajad kata dia ada gambaq kami dulu-dulu, tu yang post =D Anyway people that know me pretty well, Friendship Forever Okay? 

Dorang Punya News: Emy skang keja kat Bank Rakyat, Bangsar, dan tengah tunggu masa ja nak masuk Government dan si ajad plak, gheja kat Melaka (+ tak dapat balik raya aritu..hehe)