02 February 2010 | 10 comments

MAMU - Raja Lawak 4 Minggu 5 - Makanan Malaysia



Kalau SEPAH beraksi dipentas ke tujuh untuk persembahan terbaik dengan lagunya, kali ini mungkin MAMU punya masa pula!

Untuk Raja Lawak Ke-Empat, aku rasa MAMU dengan ALEX, nampak agak menarek. Yang lain? Err..paham-paham jelah!


[NOTA TUMPANG: kepada sang lembu, berhentilah merasai diri kamu sempurna dengan apa yang kamu ada. Sejak mata fikiran kamu terbuka, sering sahaja kamu melepaskan hukum sendiri. "Dewasalah sikit bro!", "Apa yang aku nak, mesti dapat! Tak macam kamu! Dah la busuk, hodoh pulak tu". Memang kita boleh berada diatas, dan bila-bila sahaja ada penembak tepat yang akan melampiaskan peluru itu tepat didada kamu dan waktu dibawah, kamu sendiri tidak tahu untuk buat apa kerna kamu tidak ada guru yang terutama - pengalaman. Aku bukan fikirkan kebudakkan aku, aku cuma fikirkan perasaan orang lain. Diharap sang lembu dapat memahami bait-bait ayat aku yang busuk ini - yang ada kena mengena dengan laman sesawang mukabuku. Terima kasih.]

[NOTA TUMPANG: Aku suka benar ayat long wirajiwa dalam entri ini -
Bagai mau mati jasad dan jiwaku mencintai seorang wanita itu. lalu dia meninggalkan aku jua.
Berdiri tegak segala bulu-bulu roma aku melawan godaan dunia ini, akhirnya aku tetap rebah juga.

Dan kini aku kembali lagi. Dari seorang yang tewas kepada seorang yang degil. Dari seorang yang degil kepada seorang yang sabar.
Dan penghujung kepada kesabaran itu aku tidak tahu sedemikian indah hamparannya.

Salju, enak, kekal, dan tidak bisa dibilang dengan butir pasir dilautan. Tidak juga terbanding bintang dilangit.

Mari engkau, tanganmu hulur kemari, mau aku pimpin kepada cahaya itu. Dan kita bisa ratibkan syukur itu bersama-sama.]