18 March 2010 | 19 comments

(UPDATE) My Name Is Khan 2010 | Download


Apa kes cerita hindustan kat sini? Hahaha! Lantak! Aku nak bubuh jugak! Diharap semua yang rasa cerita ni sama macam cerita hindi lain, buang saja tanggapan itu macam korang buang tanggapan untuk filem "Slumdog Millionaire".


Aku bukanlah penagih filem hindi, macam cik Siti Nor Aishah @ my 2nd sis. Tapi aku terbaca review yang movie ni pasal konflik agama, itu yang buat aku tertarik. Khas buat sang-otak-sempit (orang-orang yang melihat orang yang berlainan agama atau bangsa itu jahat).

There are only two types of people. Good people & Bad People.

Kat malaysia ni, kalau dikatakan berlainan agama, bermaksud, bangsa sekali. Setuju? Walaupun seseorang itu india muslim, muaalaf, tapi bila dalam keadaan amarah, mesti keluar perkataan-perkataan yang tak sepatutnya. Bila kata islam merujuk kepada bangsa Melayu, Christian untuk bangsa cina, dan Hindu untuk bangsa India (walaupun pada hakikatnya bangsa dan agama adalah dua perkara berbeda). Ah, lupakan! Filem! Filem!




Berbalit (erk!) Berbalik kepada My Name Is Khan (MNIK), filem ini merupakan filem pertama Shah Rukh Khan (SRK - seorang muslim) jadi sengal ubi! Syndrome apa tah! Tapi benar, hatinya suci. Lurus. Bijak. Memang golongan-golongan itu diberikan kelebihan yang lain. Jumpa si Kajol (agama Hindu) kat Amerika, si-gadis-gunting-rambut. Lepas bla-bla-bla (malas nak potong korang. Haha), dorang pun kawen tapi selepas tragedi berdarah 11 september, bermulalah segala masalah. Orang pandang serong kepada insan yang beriman kepada Allah, dan mengaku bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh-Nya.

Kajol ni janda anak sorang (wow! bergetah!), dan lepas dia kawen dengan SRK, nama anak dia pun tukarlah, bubuh "khan" kat belakang. Macam kita la, taruk "Abdullah". Disebabkan nama itulah, anak si Kajol telah kojol setelah dihentak oleh rakan-rakan sekolah (rasanya senior kot).

Go meet the  president of United States and say, "My name is Khan and I'm not a terrorist".

Itulah kata-kata yang dilempatkan oleh si Kajol setelah begitu tekanan akibat kematian anaknya. Dengan penuh tawaduk (sesuai tak?), SRK mengambil serius kata-kata tersebut dan berlalu pergi mengejar janjinya yang dia akan pulang setelah menyampaikan kata-kata itu kepada enchek presiden.

Oh, sila tonton filem tersebut, rasanya potong habis kalau aku cerita semua. Aku memang pemotong stim yang baik, benarkan cik arieza? Hehe. Antara babak-babak yang cambest,

  • SRK rapat dengan seorang auntie yang menganut agama Christian, sungguh rapat sehinggakan ketika Georgia (rumah auntie itu) dilanda banjir kilat, SRK sanggup melupakan hasrat beliau untuk berjumpa dengan presiden semata-mata nak tolong auntie tu. Oh, sumpah sedih!
  • Ada satu part, dia dah dekat dengan presiden, dia jerit "My Name Is Khan & I'm Not A Terrorist". Tapi orang dengar perkataan, "Terrorist" saja. Langsung kena jailed!
  • Cerita dia jadi Top News pada setiap televisyen.

Rasa nak tengok, tengoklah walaupun kualitinya "PDVDRip @ Pre-DVDRip" senang nak cakap, lebih kurang macam TS la jugak (aku pun tak berapa tau sangat bezanya). Enjoy!


KEMASKINI!
Mediafire sudah diupload. Enjoy.

KEMASKINI!
Sungguh lembab upload kat Mediafire, maaf, masih lagi 13% untuk 200mb (part 1). Untuk link Megaupload, silalah muatturun!

Megaupload

http://www.megaupload.com/?d=S3L1PUR1 (part 1)
http://www.megaupload.com/?d=2NONKGWE (part 2)
http://www.megaupload.com/?d=Q5ZCQ3T3 (part 3)
http://www.megaupload.com/?d=MVCYTWO0 (part 4)

Mediafire

http://www.mediafire.com/?heimmjtec5g (part 1)
http://www.mediafire.com/?imymzeeh41m (part 2)
http://www.mediafire.com/?ryxwgmc1van (part 3)
http://www.mediafire.com/?xydxgm3717o (part 4)

Maaf link dibawah telah rosak. Malam nanti aku cuba re-upload kat mediafire. Maaf.
http://hotfile.com/dl/32387764/8358aa6/i_am_back_moneky.part1.rar.html
http://hotfile.com/dl/32388215/6e618c3/i_am_back_moneky.part2.rar.html
http://hotfile.com/dl/32388641/8d12810/i_am_back_moneky.part3.rar.html
http://hotfile.com/dl/32388824/0c4cec7/i_am_back_moneky.part4.rar.html
PASS: iMonkey 
 Panjangkan bacaan ke wikiapadia wikipedia, ataupun imdb untuk maklumat lanjut dan kepada sesiapa yang ada link-link lain, sudi-sudilah berkongsi =D