09 September 2009 | 2 comments

Youtube - Lumpur | 15Malaysia

Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua!

Anda keturunan apa? India? Melayu? Cina? Iban? Melanau? Kadazan? Asli? Campur? Dan lain-lain? Ya, kita memang berbeza, berbeza segalanya, tapi satu yang kita berkongsi, "Tanah Air". Kita berkongsi "Tanah" dimana tempat kita menetap, tempat kita bermain, tempat kita terjatuh dan kita juga berkongsi "Air" dimana kita memerlukannya untuk hidup, minum, mandi.


Inilah "Lumpur" dari 15Malaysia (Projek P1) yang mana aku rasa agak menarik dan mendalam maksudnya. Sebelum ini aku ada post satu entri berkaitan dengan 15Malaysia juga, Potong Saga & Chocolate. Aku suka akan "Tanah Air" aku. Walaupun orang kita memang banyak meniru, tapi ia memang telah menjadi lumrah hidup masing-masing. Jika tidak ada basikal, takkan ada motosikal, jika tidak ada burung, takkan ada kapal terbang, jika tidak ada bulu burung, takkan ada sebarang pen. Sekian.

Oh, lupa, jika anda berada disekitar Pulau Pinang (yang takdak kena mengena pun boleh, kita nak rapatkan silaturrahim sahaja), Enchek Luth ada menganjurkan program berbuka puasa.

Serba sedikit tentang Majlis Berbuka Puasa Bloggers Penang 2009

Tarikh : 12 September 2009 (Sabtu)
Masa : 630 petang (berkumpul di kedai makan)
Tempat : Jalan Baru (Berdekatan Roundabout Bukit Tengah)
Bayaran : RM 15/seorang

Link Berkaitan: http://bloggerspenang.blogspot.com/2009/09/majlis-berbuka-puasa-bloggers-penang.html

Untuk maklumat lanjut, silalah ke sini. Sekian.