11 January 2010 | 2 comments

Entri Khas: Megat - Blogger We Care

BLOGGER WE CARE - Jika Perdana Menteri kita baru melancarkan Klinik 1 Malaysia, bro hydir telah melancarkan "Blogger We Care" yakni program dimana bantuan diberikan kepada blogger-blogger yang menghadapi masalah. Tercetusnya idea ini setelah bro megat (diantara blogger yang agak terkenal) telah menghadapi masalah peribadi yang agak serius. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, lawati entri ini.

Dari Jari Megat.Net,

Beberapa tahun lalu, sakit misteri yang aku tanggung mulai menampakkan kesannya. Terlalu banyak kesannya sehingga aku menjadi seorang yang amarah. Hilang pertimbangan tak tentu hala, isteri dan anak-anak menjadi mangsa. Beberapa kali isteri dan anak-anak lari dari rumah atas tindakan aku.

Masalahnya aku tidak sedar apa yang berlaku, selepas kejadian aku ketika aku mulai tenang. Aku seperti tersedar dari lamunan yang aku sendiri tidak pasti bila bermula dan berakhirnya. Yang aku pasti, isteri dan anak-anak mencari tempat selamat!

Jika Perisik-Rakyat mendapat bantuan dari segi kewangan untuk menulis artikel-artikel politiknya, Megat.net pula berblogging tentang isu-isu semasa dan terselit sekali dengan nasihat-nasihat yang dapat membuat kita muhasabah diri.


Info Khas Blogger We Care - En. MegatM


Anda boleh membuat sumbangan ke akaun peribadi Bro Megat menerusi,


Akaun CIMB.
Faisal Amirul Othman.
0123 0015 4575 21.

Akaun Maybank.
Faisal Amirul Othman.
1010 7541 8124


dan anda juga boleh membuat sumbangan dengan Klik iklan Dapatwang.com Denaihati.



Aku sendiri tidaklah mampu untuk menyumbang bantuan dari segi wang ringgit, hanya entri ini khas buat beliau. Jika terniat dihati untuk menderma kepada beliau, silalah ke entri ini. Diharap segala kebajikan kita dikongsi bersama, sentiasa memapah insan-insan yang memerlukan walaupun bukan dari segi wang ringgit, cukuplah sekadar mendoakan agar beliau tabah menghadapi ujian Yang Esa.

p/s: untuk para facebookers, sudilah berkongsi secebis memori dengan aku - http://www.facebook.com/myfr3ak dan twitters, http://twitter.com/myfr3ak