30 August 2008 | 6 comments

August 29, 2008. Our Bad Day =(

Labels:
Artist : Daniel Powter
Song : Bad Day









Salam,
Hi korang~ camne life? Aku harap korang punye life always in good.
Untuk pengetahuan korang, aku umumkan 29hb August 2008, merupakan hari terburuk aku.
Cam mimpi ngeri jugak ar! Nak tau?

#1 Pagi
Hp member aku, Capik, Nokia 3200 hilang! Aku budget bebudak hostel ni jugak ar, sebab duit aku pun hilang gak, RM10, dalam wallet aku ade Sekeping Duit Merah (RM10) ngan duit biru 6-7 helai (RM1), yang hilang RM10, duit seringgit haram dia tak sentuh, suci jugak la pencurik ni, sebab dia pun tau aku tengah takde sen. Tapi laptop 3 bijik haram tak sentuh, klu budak luar, memang da ghaib dah aku rasa..

Time ni jugak hp member aku lagi sorang, Shahrir rosak, xbleh nk on!

#2 Tengahari
Motor "Abe", roomate + classmate aku bocor time balik semayang jumaat, dia menolak la sampai ke rumah.. perghh~ takpa la, Dia menguji.

#3 Petang
Kami jadi "Conan"! Penyiasat la konon, haramm, suspek berjaya meloloskan diri, dia dah blah dari hostel since afternoon, time kitaorg dok pikir2 "Sapa la yang merembat barang memember ni"..Tapi, tak tau la, just suspek..

#4 Malam
Kitaorg plan nk gi tengok firework kat Putrajaya, team Aus tu! Aku dengan Shahrir gi gerak KL dalam pukul 8, Shahrir gi tukar HP yg rosak dengan HP adik dea kat SOGO, then, otw nak ke putrajaya, HP yg dak ni tukar tu, bley plak keypad dea rosak, lepak dulu kat shell Seri Kembangan..dah ngamok da sikit..dekat pkul 9 lebih baru kitaorg gerak balik.

Si Capik, Abe, Jai dengan Awal gerak ke Putrajaya naik moto, dorang dari banting, tak ikut kitaorg, aku budget dorang sampai dah. Tapi, time ni, dorang tengah tunggu member kitaorg yg naik kereta, gi amek chick kat Bukit Tinggi kat Klang nuh, then, patah balik masuk ke Dengkil, perghh, memang la budak2 ni tekanan gile.. (aku tau lepas kejadian kat bawah)

#5 Kat Putrajaya
Aku dengan shahrir baru ja sampai kat Putrajaya, tetiba firework dah naik, perghh! Port dah la jauh, nak snap gambar menda.. Snap 6-7 gambar, tak clear, trus tak jadi, aku record ja..layan firework tu sampai abis (slamat lawaa, steady la team aus!), trus gerak balik..Tapi, sampai ja Dengkil, tayar bley bocor plakk, masuk skrew 2 inci dowhh~!! Dugaan~! Hati memang panas gile, tapi control lagi ar.. roger budak2 ni, kitaorg lepak dekat Shell Dengkil tu dekat sejam setengah jugak ar, memula gi carik pomen.. memang ar tak jumpa, dah pkul 11..then, gi umah member dak ni, member dia pun keja, pergh.. then, si awal dengan jai gi rembat mane tah tiub, trus dorang ni romen2 dengan tayar tu (aku memang tak reti~ romen2 depan PC reti la sikit2..), dah settle semua tu dalam pkul 12 lebih gak ar..








#6 Lepak Makan Jab
Sampai je banting, kitaorg gi lepak kedai NAFIH, kedai tu je 24 jam kat sini, gi order, dengan penat2, badan letih2, tangan pun berminyak lagi, bley plak mapley tu salah antar order..
nak kata banggang, marah plak dia, dah tau kami reramai, apa la salah bawak pen dengan kertas, takkan la tak mampu beli.. maybe dia ingat Otak dia tu POWER gila kot..roti aku dia lupa plak, kira dekat 4-5 kali gak la dia ulang-alik table kitaorg, dok salah ja..

#7 OTW Balik Hostel
Kitaorg memang dari dulu lagi dok pakai shortcut tu, tu ONE WAY, sejak dari dulu lagi, memang dok pakai jalan tu sebab bukan ada orang nak lalu pun time pepagi buta ni, alah, lorong tepi kedai ja, tapi, dah dugaan, bley plak 2 orang POLIS lalu kot situ, "Hoii, jangan pi mana~!"..Sudahh..

Polis: Korang tak tau ke ni ONE WAY?
Polis: Bawak datang IC dengan Lesen kamu! Awak sekali (ditujukan kat aku)

Kami: Tau, tapi kitaorg nak cepat ni, sakit perut (ayat cover line).

Polis: Abis tu yang belakang tu follow.

Kami: Mana kitaorg nak tau En. Dorang yg ikut.

Polis: Tu la, awak la penentu utk dorang ikut jalan yang lurus atau jalan yang lencong.
(time ni aku dah agak, polis ni takat nak gempar ja, sebab dok melawak ja..)

Polis: Saya terpaksa la saman kamu..
Polis: Kamu ada duit ke nak bayar ni..? Ayah kamu kerja apa?

Shahrir: Buruh biasa ja (cehh~)
Aku: Pegawai biasa kat IKM Lumut..

Dia ushar IC aku, alamat Sitiawan, trus dia tanya "Korang keje ke belajar kat sini?"

Kami: Kitaorg student lagi En, tu, kat college tu..

Polis: Hmm, ok la, kali ni saya lepaskan kamu, kamu patah balik, ikut jalan besar nuh..

Kami: Baik la En. Terima Kasih En.


Pergh, selamat tak dapat surat cinta tadi.. hMm, memang dugaan abis la~ tapi, nak buat camna kan? Hidup memang penuh dengan dugaan, sebagai umat Islam pun, wajib percaya Qada & Qadar kan..? Terima dengan hati yang terbuka, Dia duga sebab Dia sayang..

Aku pasrah atas segalanya..
Tapi, aku akan ingat menda ni, sebab dari pagi lagi, sampai tengah malam..
Ok la, waktu untuk berpisah untuk kali ini, esok nak balik Perak. Nak kena settle kan menda sikit.. 

Wassalam..
Muhamad Hadi Ahmad