28 February 2009 | 23 comments

Aku Bangga Jadi Anak Pulau Pinang


Assalamualaikum semua!

Bersama kita lagi dalam special entry. Just nak cerita sikit, tadi time tengah belek satu-satu kat bloggerspenang, aku ada jumpa satu blog, mamutanjung! aku ingatkan dia baya-baya aku, takpun dalam 30-an la.. tapi rupa-rupanya orang lamaa.

Bukak ja dah nampak cover "hijau kuning", wahh, lama gila tak dengaq koleksi-koleksi macam tu, tringat time aku sekolah rendah dulu, dalam 90-an la.. lagu-lagu macam tu memang popular habis! Bapak aku selalu gak bawak aku pi tengok boria, dekat Mutiara FM (Pulau Tikuih (Tikus)), Penang.

Memang teringat la mamu, rupa-rupanya ada lagi pihak yang menjaga tradisi kita. Memang sebak ja terasa mamu, teringat time kecik-kecik. Walaupun saya lahir pada 86', tapi time tu aura boria masih kuat kan mamu?

Teruskan usaha mamu, untuk menjaga tradisi kita. Kami orang-orang muda sentiasa bersama mamu. Sapa yang nak kenal mamu, 


Saya Omar M. Hashim atau lebih dikenali dengan panggilan Omara. Penggiat Kesenian, Kebudayaan, Warisan dan Sastera. Aktif dalam penulisan terutama menulis rangkap karangan boria. Pelakon sketsa boria dan drama radio. Penulis skrip teater, drama radio dan tv. Pengadil boria, nyanyian dan puisi. Penerbit buku, majalah dan album rakaman. Menulis dan menyusun blog Warisan Boria. Menguruskan persembahan boria, ghazal parti, kesenian, kebudayaan dan persembahan artis.




Saya memang tertarik dengan blog mamu, tengok saja koleksi gambar-gambar lama, gambar dekat atas Jambatan, memang teringat ja. Apa-apa pun, SAYA BANGGA JADI ANAK PULAU PINANG!

Buat warga pulau pinang, sila-lah singgah di Komuniti Bloggers Penang ya..mungkin anda jugak akan dapat sesuatu yang bermanafaat seperti saya.