03 June 2009 | 14 comments

Holiday in Penang + KBP Mini Gath

Setelah seminggu di Sitiawan, mf balik Pulau Mutiara! Yeah! Hehe, rindu gila kampung halaman! Tapi kali ini lagi menarik! Percutian 4 hari 3 malam, menetap didalam gua (rumah mf kat Flat Hijau, Genting, Balik Pulau - tak kira siang atau malam, sentiasa gelap + sejuk! Tak percaya cuba tanya Encik Sepang) bersama sahabat karib, Enchek Sepang! Haha.


mf menjejakkan kaki petang rabu (27 May) dan terus melepak dirumah kakak mf, cik Siti Nor Aishah kat kawasan situ juga (area Sungai Nibong) kerana menunggu enchek Sepang yang naik bas pukul 8 dari Kuala Lumpur. Dia sampai dalam pukul 12 lebih, dan terus menuju ke Khalel di Persiaran Gurney untuk menyaksikan perlawanan Manchester United dan Barcelona. Memang syiok! Dua-dua pasukan pilihan, dari sokong ManUtd, lepas saja tengok ManUtd punya peminat ramai, terus berpaling ke Barca.

Sampai ke rumah kakak mf dalam pukul 5 lebih, melayan internet sampai ke pagi dan dalam pukul 9 lebih, terus ke Balik Pulau yang terindah. Dipendekkan cerita, hari khamis memang kami tak mulakan lagi XPDC kami lagi kerana faktor kewangan (hahaha!) yang agak kurang.

Aktiviti Hari Jumaat?
  1. Pusing-pusing Queensbay.
  2. Beli tiket balik ke KL di Sungai Nibong.
  3. Menuju ke Bandar George (Georgetown) untuk melihat perkembangan Petak Masa Pulau Pinang (Penang Times Square) - tak siap sepenuhnya lagi - dekat saja dengan KOMTAR.
  4. Sepang suruh mf cari ATM CIMB, mf mana nak tau! Terus mf bawa sepang pergi ke CIMB besar di Gurney tu! Hahaha (mf ingat CIMB sebab ada 'gadis' pernah kerja di CIMB tu - bukan gadisku).
  5. Terus menuju ke Batu Feringgi (Si Sepang teruja tengok Ultraman dikawasan Tanjung Tokong! Hahaha, nanti kita pi bergambar dengan abang Ultraman itu ya enchek Sepang)



  6. mf bawa Sepang dating tepi laut! Port pelancong! Hahaha, si sepang lagi sekali teruja nak naik paraglider (mf taktau nama dia) tapi bukan rezeki dia
  7. balik ke Balik Pulau ikut Bukit Teluk Bahang! (sambil ambil bau durian - untuk makluman semua, sekarang ini memang musim durian disana!)


Sabtu? mf dengan Enchek Sepang melepak dengan Enchek Luth, Enchek Khairil dan Cik Munirah di Queensbay (kira mini gathering untuk Komuniti Bloggers Penang juga-lah!) dan melepak depan laptop lepas tu. Pada hari Ahad, mf dengan sepang balik semula ke tempat pertapaan masing-masing. Walaupun sekejab di Penang, sekurang-kurangnya dapat juga tunjukkan tempat-tempat menarik (ntah si Sepang ingat ke tak, tak tahulah saya! Hahaha).

Itu sahaja yang berlaku sepanjang cuti semester (hanya 2 minggu..iskk) dan sekarang sudah mula semester yang ke-lima (semester pendek, 7 minggu). Harap-harap dapatlah buat yang terbaik untuk semester ini.

Sekian